Anders Tofte Wilhelmsen. Foto: Cermaq,

Fra "Et lite stykke Norge" til global markedsføring av Cermaq

Cermaq etablerer en global markedsføringsorganisasjon og Anders Tofte Wilhelmsen er hentet inn fra Mondelez for å lede arbeidet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Laks er ikke lenger laks. Cermaq vil satse på global profilering av både selskapet og produktene, skriver selskapet.

- Detaljistkjedene blir stadig viktigere kunder for oss, og vårt mål er at Cermaq skal være deres foretrukne leverandør av bærekraftig laks, sier konsernsjef Jon Hindar.

Cermaq har nylig reorganisert sin salgsvirksomhet i fire regioner som dekker alle de viktigste markedene; Asia, Europa, Latin-Amerika og Nord-Amerika, og har styrket salgsorganisasjonene med lokal markedsføringskompetanse.

Nå er overbygningen på plass med Anders Tofte Wilhelmsen som Group Marketing Director. Han kommer fra stillingen som nordisk marketingsjef i Mondelez, og har også lang erfaring fra Jotun.

- Cermaq har ambisjon om å bli en global merkevare i sin bransje. Selv om selskapsnavnet som sådan er relativt ukjent utenfor etablerte kunder, er utgangspunktet godt fordi selskapet har så mange kvaliteter som så langt ikke har blitt løftet frem overfor markedet. Dette er en fantastisk inspirerende utfordring som jeg gleder meg til å ta fatt på, sier Anders Tofte Wilhelmsen.

Cermaqs satsing på markedsføring av selskapet er en del av selskapets nye strategi som sikter mot lederskap innen fire strategiske områder: kunder, drift, bærekraft og medarbeidere. Målet for strategien er å bli kundens foretrukne leverandør av bærekraftig laks.