Gå til innhold
Annonse
Reflex Shipping har spesialisert seg på transport av rensefisk. Foto: Reflex Shipping
Reflex Shipping har spesialisert seg på transport av rensefisk. Foto: Reflex Shipping

Brønnbåtrederiet Reflex Shipping AS på Smøla har fått nye eiere med på laget når Haltbakk Invest AS nå selger sin majoritetspost til Lovart AS.

Annonse

Reflex Shipping er et ungt rederi som har spesialisert seg på transport av rensefisk og ulike nisjer av smolttransport. Bidraget fra Haltbakk Invest var avgjørende for at rederiet har kunnet se dagens lys.

- Samtidig er vi nå meget fornøyd med å komme på lag med en majoritetseier med et operativt fokus og god bransjeinnsikt, sier daglig leder i Smøla-rederiet Svein Håvar Stølen i en pressemelding.

Driften kom i gang i 2017, og de økonomiske resultatene i fjor reflekterer at det var et oppstartsår.

- Vi har imidlertid bygget opp kompetanse og kunderelasjoner, og i inneværende år er vi godt fornøyd med driften. Samtidig har vi sammen med den nye eieren lagt spennende planer for fremtiden, utdyper Stølen.

Lovart

Daglig leder i Lovart AS, Tom Erik Tangen, kommenterer:- Vi har i en periode sett muligheter innenfor denne nisjen av fisketransport. Reflex Shipping er et spennende selskap som har opparbeidet seg et godt rykte i markedet og som representerer en fin plattform å bygge videre på. Sammen med Svein Håvard og øvrige eiere ønsker vi å utvikle selskapet videre, og i første omgang er vårt hovedfokus å bli best på rensefisktransport samt å jobbe tett med utvalgte kunder på transport av laksesmolt, sier han i samme pressemelding.

Det Kristiansund-baserte kompetanseselskapet Maritime House er også inne på eiersiden i Reflex Shipping. Maritime House leverer blant annet sikkerhetsstyringssystem til fartøy, samt at de nylig har overtatt transportselskapet Malo Transport AS.

- Reflex Shipping skal være et uavhengig brønnbåtselskap, men relasjonen til Malo setter oss i en unik situasjon til å tilby integrerte transportløsninger hvor vi kombinerer bil og båt til det beste for kunden. Det sier Jonas Sjøasæther Holm, styreleder i Maritime House.

Annonse