Gå til innhold
Annonse
Daglig leder Ståle Ramstad i SalmonSea forteller at merkevaren Williksen fortsetter som før.. Foto: SalmonSea
Daglig leder Ståle Ramstad i SalmonSea forteller at merkevaren Williksen fortsetter som før.. Foto: SalmonSea

Slakteriet på Flerengstranda i Vikna skifter navn 15. august

Annonse

I en pressemelding skriver selskapet at de skiffter navn til SalmoSea AS og begrunner dette med en omorganisering.

- Gjennom flere tiår har Nils Martin Williksen og samarbeidspartnere bygget Williksen som en velrennomert, internasjonal merkevare for midtnorsk sjømat og oppdrettslaks av høy kvalitet, skriver de i meldingen.

De legger til at eierne vinter valgte å skille ut salgsvirksomheten, samtidig som det ble investert drøyt 130 millioner kroner i utbygging og modernisering av slakteri- og foredlingsanlegget på Flerengstranda.

Den nye logoen til SalmonSea. Illustrasjon: SalmonSea AS
Den nye logoen til SalmonSea. Illustrasjon: SalmonSea AS

Viderefører merkevaren

Navneskiftet skjer den 15. august og gjelder slakteri- og foredlingsvirksomheten som skifter navn fra Nils Williksen AS til SalmoSea AS.

- Merkevaren Williksen videreføres gjennom salgs- og eksportselskapet Williksen Export AS i Rørvik, som Williksen-familien etablerte da det ble klart at slakteri- og salgsvirksomheten skilte lag, forklarer de i meldingen.

Daglig leder for SalmoSea på Flerengstranda, Ståle Ramstad forteller at Williksen er en merkevare som er kjent over hele verden, ikke minst i asiatiske markeder, og er uløselig knyttet til Williksen-familien.

- Det er naturlig og riktig at merkevaren følger familieselskapet, når salgs- og eksportvirksomheten er skilt fra slakteri- og foredlingsvirksomheten, sier han.

Moderne prosessanlegg

SalmoSea videreføres ifølge selskapet på samme organisasjonsnummer som Nils Williksen AS. Dermed er det bare navnet som endres. Selskapet forteller at de i april tok SalmoSea i bruk sitt nye prosessanlegg, som har en slaktekapasitet på oppimot 200 tonn per skift.

- Samtidig med navnebyttet, lanserer SalmoSea i dag sin nye logo – utviklet av lokale Nowa Designverksted. Logoen gir assosiasjoner til marmorert laksekjøtt, bølger og hav. Legger du hodet litt på skakke, kan du også se de to sammenflettede S-ene i SalmoSea, skriver de.

Avslutningsvis forklarer selskapet at det har r siden midten av 1980-tallet vært slaktet og bearbeidet fisk på Flerengstranda nord for Rørvik. SalmoSea eies av de namdalske oppdrettsselskapene Midt-Norsk Havbruk AS (42,19 %), Salmonor AS (33,76 %) og Bjørøya AS (24,04 %). De samme selskapene er også SalmoSeas viktigste kunder.

Har du en sak du
vil tipse oss om?

Annonse