Frøy Katrine Myrhol er utdannet journalist fra Høgskulen i Volda, og har lang erfaring innen kommunikasjon. Foto: Doxacom.

Nytt ansikt i Doxacom

Frøy Katrine Myrhol er ansatt som kommunikasjonsrådgiver i Doxacom. Hun kommer fra stillingen som prosjektmedarbeider i FHF.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

- Det er en glede å ønske Frøy med på laget. Vår jobb er å posisjonere og bygge omdømme til selskaper innenfor havbasert næring. Frøy vil styrke oss ytterligere med sitt nettverk og inngående erfaring fra sjømatnæringen, sier daglig leder i Doxacom, Vibeke Hanssen i en pressemelding.

For myndighetene og norsk næringsliv er havet et prioritert satsningsområde som stadig er under utvikling. 

- Betydningen av havet som matfat nasjonalt og globalt gjør Norge til en internasjonal stormakt. Dette har vi bestemt oss for å være en del av, og med ansettelsen av Frøy styrker vi vår kunnskap om god forvaltning, rene og rike hav, sunn og trygg sjømat, og bærekraftig næringsutvikling. Frøy vil bidra til å komplettere vår kjernevirksomhet som er havbasert industri, og vi er i ferd med å ansette flere medarbeidere som passer inn i dette bildet, sier Vibeke Hanssen.

Lang kommunikasjonserfaring

Myrhol er utdannet journalist fra Høgskulen i Volda, og har lang erfaring innen kommunikasjon. I FHF jobbet hun som prosjektmedarbeider i kompetanse- og rekrutteringsprosjektet Sett Sjøbein, i tillegg til forskningsformidling.  

- Jeg er veldig glad for å få muligheten til å bidra som rådgiver i Doxacom, særlig i en så spennende tid hvor selskapet er i vekst. Jeg ser frem til å få bruke kompetansen og nettverket mitt både fra sjømatnæringen og kommunikasjonsfeltet, sier Frøy Katrine Myrhol.  

Hun har også vært kommunikasjonsrådgiver ved NTNU, Senter for internasjonalisering av utdanning og Høgskolen i Bergen, og hun har i tillegg internasjonal erfaring fra Den norske ambassaden i Beirut, FNs informasjonssenter for Vest Europa i Brüssel, og Sørlandets Europakontor – også i Brüssel.  

Doxacom har spesialisert seg som rådgivingsselskap innen forretningsutvikling, strategi, salg og omdømmebygging for havbasert næring, og holder til på NMK (Norsk Maritimt Kompetansesenter) i Ålesund.