Rolf Mork-Knudsen slutter i Steen-Hansen.

Rolf Mork-Knudsen slutter i Steen-Hansen

Rolf Mork-Knudsen slutter som markedssjef i Steen-Hansen, for å ta sats med eget selskap.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Rolf har jobbet med en rekke merkevarer. Først innen Rieber & Søn systemet som produktsjef i Toro og internasjonal markedssjef i King Oscar (Asia og Oceania). Og var deretter som Group Marketing Manager sentral i å bygge opp utstyrsprodusenten Ocea sin profil. Siden 2013 har han vært pådriver og kreativ motor for å bygge Steen-Hansen sin profil. Det første året som innleid og frem til nå som ansatt i 60% stilling.

- Det har vært en utrolig spennende tid i Steen-Hansen. I 2013 var det knapt noen i havbruksbransjen som visste hva Steen-Hansen var. Gjennom målrettet profilering og herlig team-arbeid har vi lykkes i å bli en kjent aktør i alle våre kjernemarkeder. Jeg har lenge kjent på at jeg får for lite tid til egen virksomhet. Med en helt ny Steen-Hansen produktlinje og profil i markedet og god driv for selskapet på alle fronter, er nå tiden inne for å skifte beite, sier han i en pressemelding.

Han vil nå bruke mer tid på og 3D-visualiseringsselskapet Nagelld og markedskonsulent-selskapet Annerledeslandet. Alt med klar fokus mot havbrukssektoren, en næring Rolf har lang fartstid i.

- Vi har hatt en fantastisk reise sammen med Rolf, sier Svein Ove Rabben – daglig leder i Steen-Hansen i meldingen.

- Han kom inn i et selskap som i 2012 i stor grad bar preg av å være en malingsprodusent. Vi engasjerte Rolf for å fokusere, reposisjonere og rendyrket en unik profil og budskap fra Steen-Hansen. Resultatet av dette ser vi bl.a  i Den lille Groeboken,  Net Care Certified-systemet, og en gjennomført profil i alle ledd og markeder -  samt en god pressedekning. Vi er svært glade for at Rolf  i fremtiden vil assistere og hjelpe med å utvikle Steen-Hansen videre som innleid konsulent, legger Rabben til.