Se bilder fra Seafood Expo

Seafood Expo i Brussel gikk av stabelen denne uken for 26 året på rad. Messen hadde nær 30 000 besøkende fra 150 ulike land. Kyst.no oppsummerer med høydepunkter og bilder.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Den franske produsenten Labeyrie Fine Foods mottok under Seafood Expo den gjeve prisen “Seafood Excellence Global Best Retail Product” for sin julerøkte laks. Foto: Seafood Expo.

Vant prestisje pris

Det var ingen norske vinnere av årets pristisje konkurranse under Seafood Excellence Global Awards i Brussel, som skal anerkjenne de beste produktene som vises på Seafood Expo Global.

Det var det franske selskapet Labeyrie Fine Foods i Saint-Geours-de-Maremne som mottok prisen “Seafood Excellence Global Best Retail Product”, eller beste dagligvareprodukt for sin julerøkte laks. Selskapet var en av 40 finalister og vinneren ble annonsert i en spesiell mottakelse på Seafood Excellence Global Awards.

Den julerøkte laksen er et produkt med begrenset størrelse, laget spesielt for julehøytiden. Dommerne bemerket den delikate bruken av både krydder og røyk, samt elegant og iøynefallende pakning, ifølge en pressemelding. 

Les også: Fra Island til Brussel

Foto: Marine Harvest.

Vant kampen 

Marine Harvest vant kampen om å få flest kjøpere og kunder til årets messe, sammen med Seafood Connection og European Commission.

De tre utstillerne fikk diplom, samt heder og ære for å bli topp tre, og Seafood Expo Global skriver på sin Facebook-side at de “Gratulerer Marine Harvest, som ble en av tre “Exhibitor VIP”-konkurranse vinnere”.