Gilberto Padilla Torres har kommet inn som ny salgssjef i Bergen Salmon.

Eksportselskap ansetter ny salgssjef

Bergen Salmon har hentet inn Gilberto Padilla Torres som ny salgssjef.

Publisert Sist oppdatert

Bergen Salmon har ansatt Gilberto Padilla Torres (29) som ny salgssjef. I en pressemelding skriver eksportselskapet at ansettelsen er et viktig ledd i deres satsing på videre vekst og styrket tilstedeværelse i både nasjonale og internasjonale markeder.

Padilla kommer fra en tilsvarende stilling hos North Sea Seafood. I sin nye rolle vil han få et sentralt ansvar for å videreutvikle selskapets salgsstrategier.

– Vi er svært glade for å få Gilberto med på laget. Han tilfører oss verdifull kompetanse og energi som vil være viktig i vår videre vekst. Med økt etterspørsel og ambisjoner om å styrke vår posisjon i markedet, er dette et viktig steg for oss, sier daglig leder Gert Nordvik-Hjelleseth.

Han etablerte selskapet sammen med Reidar Nygård og Marte Øritsland.

Fra Mexico til Bergen

Til Kyst.no forteller Padilla at han startet i jobben denne uken.

– Jeg har gledet meg i tre måneder til denne dagen. I ukene før oppstart har jeg hatt god kontakt med Gert og Marte for å være best mulig forberedt på de nye utfordringene som ventet meg. Første dag har vært veldig fin – det er mye å sette seg inn i, og det vil nok ta litt tid, men jeg er helt sikker på at vi kommer til å få til mye bra sammen.

Den nye salgssjefen kommer opprinnelig fra Mexico, men har vært bosatt i Bergen siden han flyttet til Norge som 15-åring.

Hans første jobb som selger var hos Power i 2023, men allerede mot slutten av samme året meldte han overgang til sjømatbransjen og North Sea Seafood. 

– Jeg synes det er utrolig spennende å få bli en del av Bergen Salmon så tidlig i reisen, særlig med tanke på hvor dyktige kollegaene mine er. I tillegg har vi kvaliteten fra flinke oppdrettere med oss. Jeg har derfor en veldig god følelse av at dette skal gå bra, sier Padilla.

Tett på kunde og produsent

Eksportselskapet Bergen Salmon tok imot og solgte sine første partier med fisk i månedsskiftet februar/mars 2025, og har siden etablert seg gradvis. 

Selskapet har med seg tre oppdrettsselskaper – Troland Lakseoppdrett, Telavåg Fiskeoppdrett og Langøylaks – på eiersiden.

– Vi skal levere høy kvalitet til et bevisst og lojalt kundesegment, bygge tillit og være tett på både kunde og produsent. Det er sånn vi skiller oss ut i mengden, fortalte daglig leder Gert Nordvik-Hjelleseth da Kyst.no besøkte selskapet tidligere i sommer.