Alf-Helge Aarskog forteller at han gav seg frivillig etter ti år i verdens største oppdrettsselskap Mowi. Han beskriver tiden sin i selskapet som fantastisk. Foto: Mowi
Alf-Helge Aarskog forteller at han gav seg frivillig etter ti år i verdens største oppdrettsselskap Mowi. Han beskriver tiden sin i selskapet som fantastisk. Foto: Mowi

- Nesten ti år er mer enn nok i en slik posisjon

Alf-Helge Aarskog snakker ut om tiden i Mowi, og forteller hvordan han ser på dagens teknologi, samt fremtidsutsiktene for næringen.

Publisert

Tidligere konsernsjef i Mowi, Alf-Helge Aarskog har ledet verdens største oppdrettsbedrift i nesten ti år før han gav seg i rollen. I et lederintervju med Norsk Fiskeoppdrett forteller 54-åringen at merkevarebygging er noe som ligger hjertet hans nært. 

- Det hjelper ikke bare å produsere, en må alltid huske at vi lager mat. Kvalitet og utvikling av gode produkter samt evnen til å selge produktene til best mulig pris, er det som gjør forskjellen, sier han, og påpeker at laksemarkedet har vært veldig bra lenge nå, forholdene tatt i betraktning.

- Jeg synes at de som arbeider med logistikk i laksebransjen fortjener en stjerne, de har gjort en fantastisk jobb i den tiden som har vært med å få fisken frem til kundene, legger han til. 

Bli abonnent hos Kyst.no

For å få tilgang til dette innholdet trenger du et abonnement med Kyst.no Pluss-saker inkludert.

Bli abonnent og les denne og mange andre pluss-saker.

Kyst.no Pluss Personlig

Du får: Kyst.no Pluss-saker

199,-

per måned

KJØP

Kyst.no Pluss Årlig

Du får: Kyst.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP

Kyst.no Pluss bedrift

Administrer flere abonnement på ett sted og betal med faktura.

2189,-

per år

KJØP