best secret, reklame, markedsføring, sjømatrådet

4 millioner mindre til laks

Norges Sjømatråd har kuttet budsjettet for laks i Italia med fire millioner kroner, til ti millioner kroner.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

På grunn av mulig endret markedsavgift (ref høringsnotat fra NFD) har styret i Sjømatrådet besluttet å redusere investeringene for laks allerede fra 2015. Dette for å tilpasse seg et eventuelt nytt investeringsnivå på felles markedsføring fra Sjømatrådet, skriver Norges Sjømatråd i Italia i et nyhetsbrev. - For Italia blir reduksjonen på 4 millioner kroner, til et totalbudsjett på 10 millioner kroner for 2015. Reduksjonen vil primært medføre at vi reduserer investeringene i media. - For vårkampanjen (mai-juni) vil det bli gjennomført promosjonsaktiviteter i butikk, men ingen annonsering utover enkelte taktiske annonser. For høstkampanjen vil vi nå vurdere hva vi kan gjennomføre av mediaaktiviteter, skriver de.