
40 000 Godfisk-venner
For EFF har det vært et uttalt mål å møte gamle og nye sjømatvenner i sosiale medier. To år etter lanseringen av selskapets strategi for kommunikasjon i sosiale medier har Godfisk nå får over 40 000 venner på Facebook.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
- Det har gått forbausende raskt fra vi passerte 10 000 såkalte likes i august 2010 og til i dag. Målsetningen har vært å bygge en arena hvor erfaringsutveksling og tips skaper et felleskap både for de med høyt matengasjement og de som ønske å utvide sin matkunnskap. Samtidig som vi har økt antall Godfisk-venner har vi vært opptatt av å utvikle møtestedet slik at det oppleves som aktivt og attraktivt for de eksisterende vennene, forklarer Ragnhild Heen som er markedsfører i EFF, med et ansvar for digital markedsføring i Norge.
Sosiale medier har stått høyt på dagsorden for alle ansatte i EFFs ulike markeder siden 2007. Det å prøve, erfare og prøve på nytt har vært viktig også i Norge og Heen forteller at man ikke alltid har truffet blink med alle aktivitetene som er gjennomført på nett. - Mat engasjerer mange og engasjementet har vært størst når for eksempel lutefisk-elskere møter lutefisk-skeptikere på nett. Da får man mange spennende diskusjoner og stor engasjement. Vi som jobber med merkevaren Godfisk.no forsøker å hjelpe folk i hverdagen med middagstips, inspirasjon og svar på spørsmål. For å lykkes har vi vektlagt dialog og evnen til å gi raske tilbakemeldinger, sier Heen i en pressemleding.
En milepæl som 40 000 venner må selvsagt markeres. Venn nummer 40 000 på Facebook mottar et gavekort på sjømatmiddag for fire, mens 40 tilfeldig utvalgte Godfisk-venner mottar en sommergave fra Godfisk.