Vidar Olsen

Laks og reker har tatt av

Kategorisjef Vidar Olsen omtaleri salget av laks og reker i 2010 som sensasjonelt. Norgesgruppen hadde en verdiøkning på fersk laks på 73 prosent i fjor.

Publisert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

I følge dagligvarehandelen.no økte volumet av fersk laks ut av butikk med 65 prosent i 2010. Det gir en verdiøkning på 38 prosent.

Vidar Olsen som er kategorisjef i Norgesgruppen omtaler utviklingen som sensasjonelt bra. Han viser til at Norgesgruppen hadde en verdiøkning på fersk laks på 73 prosent

Et interessant trekk i Norgesgruppens butikker, er at laksen selger godt også innenfor lavpriskategorien. Olsen bruker Kiwi som eksempel. Deres god helg tilbud med fersk fisk er blitt en kjempesuksess. Veksten har tatt noe fra de fryste fiskeproduktene, men kannibalismen synes ikke å være spesielt stor, sier Olsen til dagligvarehandelen.no.