Markedspris til Nordlaks AS

Administrerende direktør Inge Berg mottok prisen da Nordlaks AS igår ble tildelt Markedsprisen 2007.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Markedsprisen deles ut av Norske Sjømatbedrifters landsforening (NSL) I begrunnelsen fra juryen heter det at aktivt eierskap har medført at selskapet har vokst fra èn konsesjon i 1989 til 23 konsesjoner i 2007, i tillegg til at Nordlaks i dag også driver prosessering og foredling på eget anlegg. Nordlaks har gjennom flere år har jobbet etter en fastlagt strategi, der kontroll over hele verdikjeden er et sentralt tema, samt produktutvikling. Mest kjent er der aktører i markedet benyttes som viktige medspillere. Juryen fremhever til sist at Nordlaks går foran som et godt eksempel når det gjelder kvalitet og matvaresikkerhet, både sett i forhold til satsingen på ulike kvalitetssertifiseringer og som pioner innefor arbeidet med sporbarhet, heter det blant annet i begrunnelsen. En overrasket og glad Inge Berg takket for prisen og sa: - Ennå gjenstår det mye arbeid for Nordlaks før vi er gode nok, men at en slik pris er med på å bekrefte at man har valgt riktig vei.