
«Oil service» ser mot «Fish Service»
Deloitte skal nå holdes foredrag hvor parallellene fra «oil service» trekkes inn mot «fish service».
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Det skal tenkes høyt om innovasjonspotensiale og hvilke utfordringer, hvis løsninger vil danne grunnlaget for nye formuer langs kysten, melder Deloitte i en pressemelding.
Drevet av høye oljepriser og et friskt investeringsnivå på norsk og internasjonal sokkel har leverandørindustrien til oljenæringen, «oil service», vokst frem som en Norges viktigste og mest innovative næringer.
Tiden er nå inne for å vende blikket mot «fish service». I dagens marked med økende fokus på sjømat som proteinkilde, høye fiskepriser og en økende konsolidering i havbruksbransjen, er en ny næring i ferd med å rykke opp til eliteserien: «fish service».
First Tuesday skal denne kvelden sammen med Deloitte kåre årets Rising Star, en bedrift fra Hordaland som har utmerket seg ved hjelp av teknologi, innovasjon, vekst og gode resultater. Juryen består av professor Tor Aase Johannessen (NHH), partner Hogne Tyssøy (Holberg Fondene).
Marianne Møgster har plukket følgende bedrifter til finalen: • Action Photo International AS • Bergen Bio AS • PsWinCom AS • Bergen Plastics AS • North Sea Electronics AS
Foredraget finner sted tirsdag den niende September, klokken 19.00 på First Hotel Marin i Bergen. Meld deg på her.
Programmet for kvelden ser slik ut: - Havbruk og omdømme, Arne Hjeltnes - Konsernsjef @ Creuna - Ocean Forest – Et hav av muligheter, Solveig van Nes @ Bellona - Kan lukkede anlegg erstatte dagens åpne merdproduksjon i norsk fiskeoppdrett?, Frode Mathisen - Director Biological Performance and Planning @ Grieg Seafood ASA - Fra oil service til fish service – Innovasjon og muligheter i Norges nye vekstnæring, Anders Milde Gjendemsjø - Director @ Deloitte