Karl Ove Reinsnes

Åpner nytt kontor i Bergen

Europharma vil komme tettere på sine kunder på Vestlandet og forhåpentligvis vil et nytt kontor i Bergen hjelpe med akkurat det, skriver selskapet i en pressemelding.

Publisert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Lange reiseavstander mellom hovedkontoret på Leknes i Lofoten og kunder på Vestlandet gjør at det er tidkrevende å besøke alle kunder så ofte som man ønsker, så markedssjef i Europharma, Karl Ove Reinsnes håper løsningen kan ligge i å etablere et nytt regionkontor i Bergen.

‐ Bergen er på mange måter et viktig knutepunkt for oppdrettsnæringen, sier markedssjefen.Han viser til at flere store og viktige kunder har sine kontorer i Bergen og på Vestlandet for øvrig.

Med et kontor og personell på plass vil hans folk aldri være lenger enn noen timers reise unna kunder i regionen. Tett dialog Bergen er i tillegg et knutepunkt for kompetanse innenfor næringen og huser både universitet, direktorat, tilsyn og flere leverandørbedrifter til næringen. ‐ Vi har flere produkter i vår portefølje nå som krever tett oppfølging og løpende dialog med kunden, og det gjør at Europharma i økende grad har følt på behovet for økt tilstedeværelse på Vestlandet, sier Reinsnes i en pressemelding fra Europharma. 

Satser på etablering første halvår Dersom alt går som planlagt satser Reinsnes på at kontoret skal være oppe og stå allerede i første halvår av 2012. ‐ Det er også slik at det er lettere å ha en følelse med hva kunden trenger og ønsker når man er til stede og har en finger på pulsen i regionen, sier Reinsnes. Han håper derfor at etableringen i Bergen vil gi Europharma bedre forståelse for hvilke problemstillinger kundene er opptatt av, slik at man til enhver tid kan respondere på dem, enten med eksisterende eller nye løsninger.

Europharma har per i dag kontor i Ålesund i tillegg til hovedkontoret på Leknes i Lofoten. De ansatte ved disse kontorene vil naturligvis fortsette å følge opp sine kunder slik som tidligere. Men med et ekstra kontaktpunkt lenger sør vil det bli lettere for selskapet å være til stede når behovet oppstår ute i felten.