rema 1000

Solid sjømat-økning for Rema 1000

- Vi har hatt en veldig god sjømatsommer med en økning på tjue prosent, sier kommunikasjonssjef Marianne Moen ved Rema 1000. Hun sier kjeden satset videre på ferdig pakket fisk denne sommeren.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Therese Soltveit

- Rema 1000 ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for kundene våre å gjøre sunne og smarte valg. Fileterte og skinnfrie fiskefileter som er enkle å tilberede har gjort at flere og flere av våre kunder velger fisk til familiemiddagen, sier Moen til Kyst.no.

Kommunikasjonssjef ved Rema 1000, Marianne Moen. Foto: Reitan gruppen

Sjømatnyheter som marinerte og grillklare fiskestykker i aluminiumsform har vært en stor suksess for bedriften denne sommeren.

- Totalt så langt i år har vi hatt en økning på ca. 20 prosent. Det har vært mest fokus på laks fra Godehav, torsk, og vår «Raskt & Enkelt-serie» som har gjort det å lage fiskemåltider svært lettvint.

Dette er rene fiskeprodukter som er ferdigfileterte og går rett i ovnen eller panna. 

Laks et hverdagsprodukt

Sushisalget til kjeden vokser også jevnt og har så langt en vekst på fem prosent, opplyser selskapet.

- Laks har blitt et hverdagsprodukt for våre kunder, og fersk laks alene selges det ca. 300 tonn av i måneden, sier Moen.

Sommerens sjømatnyheter til Rema 1000 er deres «white collection» som er en del av sesongens grillserie.

Kjeden sier disse produktene slo godt an og er svært ettertraktet i butikkene.

- For å sikre at våre kunder får produkter av høy kvalitet har vi gode avtaler med våre produsenter og råvareleverandører som garanterer frisk fisk, legger kommunikasjonssjefen til.