Suksess for ørret-pizza i Kina
Pizza med Norsk Ørret i har blitt en kjempesuksess i Kina. Pizza Hut har i disse dager lansert en ny type pizza, der Norsk Ørret er hovedingrediensen. Halvparten av pizzaene som selges nå er den med røkt Norsk Ørret.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Tre uker etter lansering er annenhver pizza som selges, den med Norsk Ørret i. Testperioden skal vare i to måneder, men karakteriseres allerede av Pizza Hut som en kjempesuksess. Aldri tidligere har de oppnådd så gode resultater ved lanseringen av nye produkter. Pizza Hut ønsker nå å bruke Norsk Ørret i flere av sine produkter, og er allerede i gang med å utvikle nye. I følge Pizza Hut foretrekkes Norsk Ørret på grunn av farge og tekstur. Dette er også konklusjonene fra tidligere undersøkelser i asiatiske markeder. Pizza Hut skal også lansere en reklamefilm med den nye pizzaen og forventer da at salget vil øke ytterligere. Pizza Hut har i dag 108 restauranter i Kina og er i rask vekst. Ved utgangen av 2003 kommer det til å være 140 restauranter, skriver Eksportutvalget for fisk.