
Utvalget kan forbedres betraktelig
Et markedsprosjekt gjennomført på vegne av Fiskeri- og havbruksnæringens forskningsfond (FHF), har kartlagt hvilke fiskeprodukter dagligvarekjedene tilbyr sine kunder. Resultatet ble så sammenstilt med kundene sine ønsker og behov.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Det markedsorienterte prosjektet som Nofima og Brandgarden har gjennomført for NSL på vegne av Fiskeri- og havbruksnæringens forskningsfond (FHF), har kartlagt hvilke fiskeprodukter dagligvarekjedene tilbyr sine kunder.
Dette er evaluert opp mot forbrukernes ønsker og behov. Konklusjonen ble at utvalget av fiskeprodukter kan forbedres betraktelig, noe som vil være positivt for alle berørte parter. Forbrukerne vil få et større utvalg fiskeprodukter av høy kvalitet, samtidig som det legges til rette for økt omsetning for både fiskerinæringen og dagligvarekjedene, skriver FHF på sine nettsider. Les mer