Vant PR-pris etter Science-artikkelen
Scottish Quality Salmon (SQS) fikk i forrige uke en internasjonal kommunikasjonspris for faktakampanjen som ble satt i gang etter fjorårets Science-artikkel. I kategorien ?Gjenoppbygging etter kriser? gikk SQS til topps under prisutdelingen i London.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Kristian Landmark Skaar Sammen med reklamebyrået Chrome Consulting gikk den skotske organisasjonen SQS til topps under den årlige International Public Relations Association’s Golden World Awards i London. Skottene fikk prisen for faktakampanjen som ble igangsatt da artikkelen som hevdet det var helsefarlig å spise europeisk laks, kom på trykk i tidsskriftet Science. I begrunnelsen trekker juryen frem hvor virkningsfull kampanjen var og det faktum at salget av skotsk laks faktisk økte med 20 prosent i månedene som fulgte. Kampanjen var særlig fokusert på helsegevinsten ved å spise laks, og ble blant annet sendt på TV til 25 millioner briter.