Byråkratiets kvern maler i samme tempo som før. Både ved hovedkontoret og ute i regionene blir saker behandlet i normalt tempo og det er ikke meldt om noen forsinkelser, sier fiskeridirektør Liv Holmefjord. Fot: Fiskeridirektoratet.

Fiskeridirektoratet behandler saker som normalt

Enkelte har stilt spørsmål om Fiskeridirektoratet er i stand til å behandle saker som normalt i den situasjonen landet befinner seg i, eller om medarbeidere med hjemmekontor og noen i karantene fører til forsinkelse eller stans i ordinær saksbehandling.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

- Det gjør det ikke. Vi har fått med oss at enkelte stiller spørsmål om denne delen av driften vår er påvirket av koronaepedimen, men det er ikke tilfellet. Både ved hovedkontoret og ute i regionene blir saker behandlet i normalt tempo og det er ikke meldt om noen forsinkelser, sier fiskeridirektør Liv Holmefjord.

De fleste saksbehandlere i Fiskeridirektoratet har nå hjemmekontor for å unngå eventuell smitte, men all saksbehandling går som normalt.

- Vi får nå utnyttet de digitale mulighetene vi har tilgang til. Via telefon og pc kan saksbehandlere nå alle fagsystemer og kan dermed jobbe omtrent like godt utenfor kontoret som på kontoret. Vi bruker skype og andre virtuelle møteflater aktivt og kontakten mellom ledere og saksbehandlere er god, sier Holmefjord.