Siri Drege og Andre Skarsbø under lanseringen av produktene på Rema 1000. Foto: Platina Seafood.

Platina Seafood lanserer ny og unik lakseserie

Platina Seafood AS på Stranda har i samarbeid med Tine Ingrediens utviklet en helt ny serie lakseprodukter som nå er på vei ut i det norske markedet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Platina Seafood AS er eksportør av norsk laks og ørret, og hadde I 2017 en omsetning på 1,2 milliarder norkse kroner. Satsningsområdet er foredlede produkter. Siden starten av 2016 har selskapet hatt et samarbeidsprosjekt med Tine Ingrediens som er Norges største leverandør av meieribaserte ingredienser til næringsmiddelindustrien, melder selskapet i en pressemelding. 

Merkevaren heter EatSalmon og består blant annet av laksepølser med jalepeno og ost. Foto: Platina Seafood.

Produktene som går under merkevarenavnet EatSalmon er en glutenfri lakseserie bestående av burgere, slidere, pølser og tapasboller I forskjellige smaksvarianter.

Serien produseres utelukkende med norsk oppdrettslaks av høy kvalitet og norske meierivarer samt unike krydderblandinger. Alle produktene er varmebehandlet.

- For å være med å bidra til en mer bærekraftig utvikling, er det positivt at vi kan utnytte store deler av fisken til å produsere sunne og smaksrike kvalitetsvarer. I tillegg blir alle produktene produsert i Norge, sier daglig leder André Skarbø.

For det norske markedet er det Rema 1000 i hjembygden Stranda som er første butikk ut til å selge produktene i Norge. Frem til nå har de blitt eksportert både til USA og England der matvarekjeden Whole Foods har tatt inn serien. En stor og viktig referansekunde. I tillegg til retail, selges produktene til HoReCa markedet, melder eksportselskapet.