Om bord på slaktebåten har det siden oppstart blitt slaktet og pakket 45.000 tonn laks. Foto: Mowi Scotland
Om bord på slaktebåten har det siden oppstart blitt slaktet og pakket 45.000 tonn laks. Foto: Mowi Scotland

- Båten vil ha mer enn nok å gjøre fremover

Juleintervju: For Hav Line har 2020 vært et godt år. Etter at selskapet vant rettsaken mot Staten har det vært en økende ordremengde til et slikt nivå at båten har måttet takke nei til oppdrag, forteller Carl-Erik Arnesen.

Publisert

Dette mener han viser at Hav Line-metoden har en viktig plass i norsk oppdrettsnæring og at båten har levert høy kvalitet og god service.

- Jeg vil berømme de ansatte i Hav Line og samarbeidspartnere som har klart å løfte et så stort prosjekt så raskt. Verdens første slaktebåt er kompleks, og som «Kyst» sine lesere nok har fått med seg har det ikke vært uten motstand, påpeker han.

- Hvordan ser 2021-utsiktene ut for slaktebåten?

Bli abonnent hos Kyst.no

For å få tilgang til dette innholdet trenger du et abonnement med Kyst.no Pluss-saker inkludert.

Bli abonnent og les denne og mange andre pluss-saker.

Kyst.no Pluss Personlig

Du får: Kyst.no Pluss-saker

199,-

per måned

KJØP

Kyst.no Pluss Årlig

Du får: Kyst.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP

Kyst.no Pluss bedrift

Administrer flere abonnement på ett sted og betal med faktura.

2189,-

per år

KJØP