Nordea melder at de er klar til å hjelpe både drifter og personkunder som får utfordringer på grunn av koronautbruddet.
Nordea melder at de er klar til å hjelpe både drifter og personkunder som får utfordringer på grunn av koronautbruddet.

Nordea med hjelpetiltak til små- og mellomstore bedrifter

Nordea tilbyr avdragsfrie perioder for lån til små og mellomstore bedriftskunder som følge av koronautbruddet.

Publisert

- Som den største banken i Norden har Nordea et spesielt ansvar overfor våre kunder og samfunn i tøffe tider. Nordea har besluttet å tilby avbetalingsfrie perioder til både personkundene og forretningskundene i alle nordiske land som har behov for hjelp på grunn av koronautbruddet, skriver de i en pressemelding.

Nordea vil tilby personkunder en avbetalingsfri periode på opptil 6 måneder på sine lån. For små og mellomstore selskaper vil Nordea tilby en avbetalingsfri periode på opptil på 3 måneder, der det er nødvendig, og de skriever samtidig at de er klar til å hjelpe sine kunder med andre former for lettelse.

Kommer med raske tiltak

- Vi er her for å støtte kundene våre gjennom gode tider og tøffe tider. Koronaviruset har spredd seg raskt, og det påvirker de nordiske samfunnene og kundene våre. Derfor har vi besluttet å komme opp med et sett med raske tiltak for å støtte både personkunde og små og mellomstore bedrifter i Norden. Det er enda viktigere å bidra til å holde de nordiske økonomiene i gang i disse eksepsjonelle tidene, sier konsernsjef Frank Vang-Jensen.

Små og mellomstore kunder som trenger en avbetalingsfri periode, kan finne informasjon gjennom sine vanlige bankkanaler.

Nordea oppfordrer bedriftskunder til umiddelbart å kontakte banken hvis de forventer endringer i den vanlige driften. Nordea råder selskaper til å utarbeide realistiske likviditetsprognoser og klare kontantstrømbudsjetter. Om nødvendig har Nordea flere handlingsmuligheter og instrumenter tilgjengelig for å styrke deres arbeidskapital og likviditet, forteller de.