Tom Jørgen Gangsø i Norges sjømatråd snakket om markedstrender på Sjømatbedriftene sin jubileumskonferanse 2021. Foto: Therese Soltveit.
Tom Jørgen Gangsø i Norges sjømatråd snakket om markedstrender på Sjømatbedriftene sin jubileumskonferanse 2021. Foto: Therese Soltveit.

Dette mener han har endret seg med sjømatkonsumet

Markedstrendene har endret seg det siste året, der netthandel er et økende marked spesielt i Asia. Tom Jørgen Gangsø i Norges sjømatråd sier trendene viser at forbrukerne er mest opptatt av brukervennlighet, tilgjengelighet, bærekraft, helse og pris når de skal kjøpe mat og sjømat. 

Publisert

Markedstrendene under pandemien har endret seg på en del punkter, blant annet da Horeca-markedet ble stengt ned i store deler av verden, utviklet nye forbrukervaner seg og netthandel økte. 

Netthandel øker

Tom-Jørgen Gangsø, som er direktør for markedsinnsikt og markedsadgang i Norges Sjømatråd tok ordet på Sjømatbedriftene sin jubileumskonferanse hvor han fortalte om de fem viktigste sjømattrendene. Spesielt den økende trenden der konsumenten er mer opptatt av bærekraft og brukervennlighet var tema i hans foredrag.  

Bli abonnent hos Kyst.no

For å få tilgang til dette innholdet trenger du et abonnement med Kyst.no Pluss-saker inkludert.

Bli abonnent og les denne og mange andre pluss-saker.

Kyst.no Pluss Personlig

Du får: Kyst.no Pluss-saker

199,-

per måned

KJØP

Kyst.no Pluss Årlig

Du får: Kyst.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP

Kyst.no Pluss bedrift

Administrer flere abonnement på ett sted og betal med faktura.

2189,-

per år

KJØP