Tom Jørgen Gangsø i Norges sjømatråd snakket om markedstrender på Sjømatbedriftene sin jubileumskonferanse 2021. Foto: Therese Soltveit.
Dette mener han har endret seg med sjømatkonsumet
Markedstrendene har endret seg det siste året, der netthandel er et økende marked spesielt i Asia. Tom Jørgen Gangsø i Norges sjømatråd sier trendene viser at forbrukerne er mest opptatt av brukervennlighet, tilgjengelighet, bærekraft, helse og pris når de skal kjøpe mat og sjømat.
Markedstrendene under pandemien har endret seg på en del punkter, blant annet da Horeca-markedet ble stengt ned i store deler av verden, utviklet nye forbrukervaner seg og netthandel økte.
Netthandel øker
Tom-Jørgen Gangsø, som er direktør for markedsinnsikt og markedsadgang i Norges Sjømatråd tok ordet på Sjømatbedriftene sin jubileumskonferanse hvor han fortalte om de fem viktigste sjømattrendene. Spesielt den økende trenden der konsumenten er mer opptatt av bærekraft og brukervennlighet var tema i hans foredrag.
Kyst.no Pluss Personlig
Du får: Kyst.no Pluss-saker
199,-
per måned
KJØP
Kyst.no Pluss Årlig
Du får: Kyst.no Pluss-saker
2189,-
per år
KJØP
Kyst.no Pluss bedrift
Administrer flere abonnement på ett sted og betal med faktura.
2189,-
per år
KJØP