Fra venstre: Eivind, Øystein, Michael frå Sulefisk og Viktor Finseth fra Moen Marin. Foto: Sulefisk

Bestiller nytt arbeidsjern fra Moen Marin

Sulefisk har i dag signert kontrakt med Moen Marin om bygging av ny arbeidsbåt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Båten skal etter det Kyst.no kjenner til, bygges i Kroatia, og skal etter planen leveres rundt juletider 2020. Båten av type NABCAT 1508.

Fartøyet er en kraftig lokalitetsbåt for den som har bruk for ekstra kapasiteter. Basert på samme design som NabCat1475, men med større dekksplass og krankapasitet. Båten har Scania framdriftsmaskineri, Nogva vribart gir- og propellanlegg og Palfinger 40tm kran.

Hoveddimensjoner

  • Lengde o.a.14,98 m
  • Bredde o.a.8,00 m
  • Bredde skrog2,30 m
  • Dybde i riss2,80 m

Kapasiteter

  • Brennolje4 m³
  • Ferskvann2 m³
  • Hastighet i ulastet tilstand ca 12 knop v/25 % fylling med 100% MCR
Det er et fartøy av typen NABCAT 1508 Sulefisk har bestilt fra Moen Marin. Foto: Moen Marin

Framdriftsmaskineri

  • MotorScania DI13 380 hk
  • GirkasseNogva Gir HC-168, vribart propellanlegg
  • Sidepropell1 sidepropell, 50 hk

Generator

  • Nanni QLS32, 23,4 kW

Hydraulikk

  • 2 stk. PTO med 105 ccm Parker pumper
  • Navigasjonsutstyr og kommunikasjon
  • Furuno Radar og kartplotter med integrert GPS
  • Furuno ekkolodd
  • VHF radio Furuno
  • Autopilot Furuno Navpilot

Kran

Palfinger PK 41002 (M) G, utskyt 20,6 m, kapasitet 37,6 tm.
Påmontert vinsj (opsjon).

Capstan

  • 1 x 3 t
  • 1 x 8 t
  • Begge inkl. fotpedaler og nødstopp