Oceanbox ansetter ny kundeansvarlig
Åsmund Bakke har startet som ny Key Account Manager i Oceanbox.
Oceanbox skriver i en pressemelding at de styrker laget med ansettelsen av Åsmund Bakke, som tiltrer 15. desember i en ny rolle som «Key Account Manager».
Bakke har erfaring fra teknologileveranser til havbruksnæringen og vil i sin nye rolle arbeide med kundeoppfølging og videreutvikling av produkter tilpasset næringen.
Bakke kommer fra stillingen som «Sales Manager» i Innovasea, hvor han siden 2021 har samarbeidet med oppdrettsselskaper om løsninger innen miljøsensorikk, lufttilførsel og oksygenering.
Erfaringen gir ham innsikt i hvordan teknologi brukes i operativ drift, og i utfordringene og mulighetene knyttet til samspillet mellom data, modeller og produksjon.
Koordinering av Customer Success-satsing
I Oceanbox vil Bakke også koordinere satsingen på Customer Success, som skal bidra til at kundene får bedre utnyttelse av modeller, simuleringer og funksjonalitet i verktøyet.
Rollen kombinerer kundeoppfølging, innsiktsarbeid og dialog med brukerne, med mål om å gjøre innsikten fra Oceanbox’ modeller mer tilgjengelig i den daglige driften.
– Åsmund bringer med seg en god kombinasjon av teknisk forståelse og kommersiell erfaring fra havbruksnæringen. Han kjenner utfordringene i bransjen godt og har engasjementet som skal til for å hjelpe kundene våre å lykkes, sier Svenn Hanssen, daglig leder i Oceanbox.
Bergensbase med kysten som arbeidsområde
Bakke vil ha base på Oceanbox’ kontor i Bergen, men vil følge opp kunder langs hele kysten. Rollen inkluderer også bidrag til selskapets markedsarbeid og strategiske initiativer nasjonalt og internasjonalt.
– Jeg ser frem til å bli en del av et kompetent og fremoverlent miljø i Oceanbox. Selskapet har et spennende produkt og et stort potensial. Jeg gleder meg til å bidra til at flere kunder får ta del i verdien av gode havmodeller, sier Bakke.