Åsmund Bakke er nyansatt kundeansvarlig i Oceanbox.

Oceanbox ansetter ny kundeansvarlig

Åsmund Bakke har startet som ny Key Account Manager i Oceanbox.

Publisert

Oceanbox skriver i en pressemelding at de styrker laget med ansettelsen av Åsmund Bakke, som tiltrer 15. desember i en ny rolle som «Key Account Manager». 

Bakke har erfaring fra teknologileveranser til havbruksnæringen og vil i sin nye rolle arbeide med kundeoppfølging og videreutvikling av produkter tilpasset næringen.

Bakke kommer fra stillingen som «Sales Manager» i Innovasea, hvor han siden 2021 har samarbeidet med oppdrettsselskaper om løsninger innen miljøsensorikk, lufttilførsel og oksygenering. 

Erfaringen gir ham innsikt i hvordan teknologi brukes i operativ drift, og i utfordringene og mulighetene knyttet til samspillet mellom data, modeller og produksjon.

Koordinering av Customer Success-satsing 

I Oceanbox vil Bakke også koordinere satsingen på Customer Success, som skal bidra til at kundene får bedre utnyttelse av modeller, simuleringer og funksjonalitet i verktøyet. 

Rollen kombinerer kundeoppfølging, innsiktsarbeid og dialog med brukerne, med mål om å gjøre innsikten fra Oceanbox’ modeller mer tilgjengelig i den daglige driften.

– Åsmund bringer med seg en god kombinasjon av teknisk forståelse og kommersiell erfaring fra havbruksnæringen. Han kjenner utfordringene i bransjen godt og har engasjementet som skal til for å hjelpe kundene våre å lykkes, sier Svenn Hanssen, daglig leder i Oceanbox.

Bergensbase med kysten som arbeidsområde 

Bakke vil ha base på Oceanbox’ kontor i Bergen, men vil følge opp kunder langs hele kysten. Rollen inkluderer også bidrag til selskapets markedsarbeid og strategiske initiativer nasjonalt og internasjonalt.

– Jeg ser frem til å bli en del av et kompetent og fremoverlent miljø i Oceanbox. Selskapet har et spennende produkt og et stort potensial. Jeg gleder meg til å bidra til at flere kunder får ta del i verdien av gode havmodeller, sier Bakke.