Jan Olav Langeland, administrerende direktør i Salmon Group, er godt fornøyd med ansettelsene.

To nye ansettelser i Salmon Group

Eirik Korshamn er ansatt i den nyopprettede stillingen som innkjøpscontroller og Magnus Brekke Nygaard går inn i rollen som rådgiver for kommunikasjon og samfunn.

Publisert Sist oppdatert

Salmon Group er et nettverk for små og mellomstore laks- og ørretprodusenter i Norge. 

I en pressemelding skriver nettverket at de har gleden av å ønske to nye kollegaer velkommen i viktige roller, som skal styrke selskapets arbeid med innkjøp, kommunikasjon og samfunnskontakt.

– Vi hadde mange sterke søkere til begge stillingene, men Eirik og Magnus skilte seg tydelig ut. De bringer med seg solid kompetanse og høy motivasjon, så vi gleder oss til å få dem med på laget, sier administrerende direktør Jan Olav Langeland.

Kommer rett fra studier

Eirik Korshamn er ny innkjøpscontroller i Salmon Group.

Eirik Korshamn kommer rett fra masterstudier i økonomi og administrasjon ved Norges Handelshøyskole, med spesialisering i business analytics og bærekraftige løsninger innen den maritime sektoren. 

Han har under studiene hatt særlig fokus på prosessforbedring, datamodellering og forretningsforståelse.

Stillingen som innkjøpscontroller er nyopprettet og skal bidra til å styrke og ytterligere profesjonalisere innkjøpsarbeidet i Salmon Group. Eirik Korshamn uttrykker stor motivasjon for å gå inn i rollen:

– Jeg gleder meg til å bli en del av Salmon Group og bidra i arbeidet med å sikre gode avtaler som støtter en bærekraftig utvikling i havbruksnæringen. Å jobbe med havbruk har lenge vært en drøm, og muligheten til å gjøre det gjennom et sentralt nettverk som Salmon Group føles helt riktig, sier Korshamn.

– Jeg ser også frem til å lære mer om bransjen, bli kjent med aksjonærselskapene og ta del i fellesskapet fra august.

Skal være en tydelig stemme

Magnus B. Nygaard blir ny rådgiver for kommunikasjon og samfunn i Salmon Group.

Magnus B. Nygaard vil i rollen som rådgiver for kommunikasjon og samfunn ha et sentralt ansvar for å utvikle og forvalte Salmon Groups interne og eksterne kommunikasjon. 

Han skal bidra til å styrke fellesskapet i nettverket, synliggjøre selskapets bærekraftsarbeid og løfte frem Salmon Group som en tydelig stemme i samfunnsdebatten.

Nygaard kommer fra stillingen som Chief Sustainability Officer i Visit Bergen, der han har hatt ansvar for strategi og kommunikasjon innen bærekraft, samt bred dialog med næringsliv, myndigheter og medlemsbedrifter. Han har tidligere også vært politisk rådgiver i NHO.

– Jeg ser virkelig frem til å ta fatt på jobben! Havbruksnæringen er en fremtidsnæring jeg lenge har ønsket å bli bedre kjent med, og Salmon Groups tydelige fokus på lokalt eierskap, bærekraft og samfunnsansvar traff meg midt i blinken. Det å få jobbe i en næring som skaper aktivitet og arbeidsplasser langs hele kysten, oppleves som både viktig og meningsfylt, sier Nygaard.

– Med erfaring fra næringspolitikk, kommunikasjon og bærekraft gleder jeg meg til å bidra med min kompetanse – og til å bli kjent med menneskene bak selskapene i nettverket.

Rekordstor interesse for begge stillingene

Begge rekrutteringene skjer etter omfattende prosesser som har tiltrukket seg stort engasjement fra kandidater over hele landet. Nærmere 200 kandidater meldte sin interesse for de utlyste stillingene.

– Det er et stort kvalitetsstempel at vi har klart å tiltrekke oss så mange sterke kandidater. Det kan tyde på at synligheten vi har hatt det siste året har økt attraktiviteten til Salmon Group, som vi ser igjen på de store søknadstallene på begge stillingene vi nå har fylt, avslutter Jan Olav Langeland.

Eirik Korshamn tiltrer stillingen som innkjøpscontroller 11. august og Magnus B. Nygaard starter i sin rolle som rådgiver kommunikasjon og samfunn den 1. oktober.