Fra nå av skal Grieg Seafood selge fisken sin selv under Grieg navnet. Foto: Grieg Seafood.

Grieg Seafoods nye salgs- og markeds-organisasjon er operativ

Fremover vil Grieg Seafood selge sin kanadiske og skotske laks fra sin nye, fullintegrerte salgs- og markedsorganisasjon. 

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

- Dette er en spennende ny del av Grieg Seafoods vekstreise. Til nå har vi vært en ren leverandør av oppdrettslaks fra Norge, Skottland og Canada. Mot 2025 vil vi omplassere Grieg Seafood i verdikjeden og bli en partner for utvalgte kunder i våre hovedmarkeder. Vår egen, fullintegrerte salgs- og markedsorganisasjon er første skritt i denne retningen, sier Erik Holvik, Chief Commercial Officer i Grieg Seafood ASA i en pressemelding. 

Erik Holvik, handelssjef for Grieg Seafood, bygger steg for steg selskapets nye salgs- og markedsorganisasjon sammen med sitt team. Organisasjonen er nå operativ i Storbritannia og Canada, og sier at etter pandemien vil fokus på helse, bærekraft, gjennomsiktighet og sporbarhet blant kunder og forbrukere være sterkere enn noensinne. Foto: Grieg Seafood.

1. januar 2021 ble Ocean Quality North America, Ocean Quality UK og Ocean Quality USA en del av Grieg Seafoods nye salgsorganisasjon. Alle ansatte i disse selskapene overføres til Grieg Seafood. Fremover vil de levere fisk til kunder under Grieg Seafood-navnet.

Salg av norsk fisk starter snart

Grieg Seafood bygger for tiden en ny norsk salgsorganisasjon fra bunnen av, som skal selge selskapets norske laks. Det anslås at det første salget av norsk fisk starter ved utgangen av første kvartal. Inntil da vil salgsselskapet Sjór, tidligere den norske armen til Ocean Quality, selge Grieg Seafoods laks fra Finnmark og Rogaland.

- Vi har ansatt en mangfoldig gruppe talenter fra både innen og utenfor lakseoppdrettsnæringen til vår norske salgsavdeling. Vi bygger vår nye organisasjon trinn for trinn, og ser frem til å være fullt operasjonelle i alle land om noen måneder, sier Holvik.

- Mens markedene og kundene våre fortsatt er påvirket av pandemien, begynner vi alle å se lyset i enden av tunnelen. Vi er optimistiske for fremtiden, sier han. 

Han understreker behovet for å forberede seg på tidene etter pandemi.

- Fokus på helse, bærekraft, gjennomsiktighet og sporbarhet blant kunder og forbrukere er sterkere enn noensinne. Vi ser frem til å jobbe i tettere partnerskap med kundene våre mot et mer bærekraftig matsystem.