Janette Haukland og Lars Furset i NPG.

NPG og Aqkva med nytt partnerskap

NPG og Aqkva går sammen om å omdefinere møteplasser i havbrukssektoren.

Publisert Sist oppdatert

NPG, et internasjonalt byrå innen merkevareaktivering, kunngjør et partnerskap med Aqkva AS, som er en aktør innen arrangementer for havbrukssektoren. 

Havbruks- og fiskerisektoren er en av de mest betydningsfulle næringene i Norge, med forventninger om betydelig vekst i årene som kommer. NPG og Aqkva erkjenner nødvendigheten av innovasjon, kompetanseutvikling og ny teknologi for å imøtekomme sektorens økende krav til miljø, fiskehelse og nye driftskonsepter.

De to selskapene skriver at de forener krefter for å forme fremtidens møteplasser i havbrukssektoren.

- På vegne av NPG er vi begeistret for å være en del av Aqkva og arbeide sammen med deres dyktige team, sier Lars Furset, COO i NPG.

- NPG ønsker å bidra til kommersialisering og ekspandering av fisk og havbruksmarkedet, forteller Janette Haukland, CCO i NPG. 

Vidar Onarheim, administrerende direktør i Aqkva.

- Gleder oss

Vidar Onarheim, administrerende direktør i AqKva, uttrykker sin begeistring over partnerskapet og beskriver NPG som et spennende og ekspansivt selskap som er klart til å akselerere AqKva sin vekst. 

- Vi er svært fornøyde med å ha etablert et godt samarbeid med et selskap som kan bidra til å utvikle AqKva raskere og bedre enn det vi klarer på egenhånd. Vi gleder oss til å sette i gang, forteller Onarheim.

Beliggende i Bergen, nær viktige beslutningstakere, er denne alliansen klar til å levere arrangementer som de mener vil forme fremtiden for havbruksnæringen, både lokalt og internasjonalt.

- Vi ser frem til å ta fatt på samarbeidet og bidra til å forme fremtidens møteplasser for havbruksindustrien, både nasjonalt og internasjonalt, skriver de.