Ny leder for marketing i Biomar

Fôrselskapet Biomar har ansatt Torstein Strøm Torjuul (38) som ny leder for markedsavdelingen i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Hans Halle-Knutzen som er salgs- og markedsdirektør i Biomar Norge sier til kyst.no at selskapet har ansatt Torstein Strøm Torjuul som ny leder for markedsavdelingen.

- Torjuul har fått ansvaret for et spennende fagområde som er i stadig endring, og hvor vi nå tilfører nye ressurser, sier Halle-Knutzen.

Torjuul har en master i Medier, Kommunikasjon og IT fra NTNU og kommer fra stillingen som markedssjef i BN Bank. Før dette jobbet han i Fokus Bank (nå Danske Bank), der han blant annet hadde ansvaret for digital markedsføring (Multi Channel Sales) og sosiale medier.

Leder et team på fem

Markedsteamet i Norge er på totalt fem personer, og Torstein skal ha kontorsted på Biomar House i Trondheim. Han hadde sin første arbeidsdag 1. desember, og sier til kyst.no at den første tiden har vært svært lærerik.

- Som ny i bransjen er det mye nytt å sette seg inn i, men med svært kompetente og lærevillige kollegaer har jeg allerede fått innblikk i Biomar og bransjen generelt. Selskapet har en spennende profil og kultur med mange kompetente mennesker fra store deler av verden. Dette gir selskapet en spennende energi som jeg gleder meg til å bli mer kjent med, forteller Torjuul til kyst.no.

Ny i bransjen

Torstein har over 10 års erfaring med markedsføring fra bank og finans, men ingen erfaring fra havbruk.

- Jeg skal nå lære masse, men også ha fokus på hvordan jeg kan ta inn erfaring på digital markedsføring og digitalisering forøvrig inn i bransjen. Jeg gleder meg til å bli en del av en så viktig næring. Jeg ser veldig frem til å bli bedre kjent med både Biomar, verdikjeden vår, menneskene og kulturen, og ikke minst, hvordan jeg kan være med på å påvirke dette, sier han entusiastisk.

Den nye jobben i havbruksnæringen er ny for Torjuul, men han er klar på at han ønsker å ta del i næringen, som han mener er spennende og viktig. Foto: Biomar. 

Selv om han trivdes godt i BN Bank, valgte han å ta jobben fordi han ser på det som en spennende mulighet til å bli en del av en viktig næring som er, og kommer til å være viktig for Norge.

- Jeg liker selskapets profil, som en internasjonal aktør som er opptatt av bærekraftige løsninger og produkter og som hele tiden har kundene i fokus.

- Her i Trondheim sitter det mange kompetente mennesker fra hele verden, noe som gir stedet en spennende energi som jeg er svært glad for at jeg er blitt en del av, legger han til.

Familiefar og ivrig fotballtrener

Torjuul er født og oppvokst i Gudbrandsdalen på Vinstra, og hadde ungdomstiden sin på Jar i Bærum. Med unntak av et utvekslingssemester på New Zealand, har han bodd de siste 17 årene i Trondheim.

Han har to små barn, og sier mye av tiden hans som går med på å være sammen med familien, samt følge opp aktiviteter.

- Jeg er blant annet fotballtrener for guttungen på Sverresborg Fotball. Men som de fleste prøver jeg å holde med i form med noen løpeturer i marka, samt treni

ngsstudio, samtidig som jeg liker å se serier, lese bøker og oppdatere meg på musikk via både konserter og Spotify. Jeg er også en stor Arsenal-fan, legger han til.

Hans Halle-Knutzen, salgs- og markedsdirektør og nyansatte marketingsjefen Torstein Strøm Torjuul. Foto: Biomar.

- Styrker markedsarbeidet

Sjef Halle-Knutzen påpeker at markedsavdelingen er et viktig område for Biomar.

- Med Torstein på laget stryker vi vårt arbeid. Hans oppgaver vil være å lede avdelingen, jobbe med å realisere våre målsettinger nasjonalt, samt samarbeide globalt med resten av selskapet. I tillegg til en solid utdanning, har Torstein en fremoverlent holdning og spennende jobberfaring fra bank, som har måttet endre seg mye de siste årene og som kanskje ligger helt i front i det «digitale skiftet», sier Halle-Knutzen.

- Kombinasjonen av dette passer svært godt inn med de høye ambisjonene Biomar har satt seg fremover, legger han til.