Salma-gründer Olav Svendsen jr f.v, markedsdirektør Inger Saxebøl, administrerende direktør Trym Eidem Gundersen, marketingsjef Christine Okkenhaug Monsen og salgs-og markedsdirektør i Salmon Brands Simon Nesse Økland er meget fornøyde med prisen i Det Norske Måltid. Foto: Salma.no

– Dette er stort for alle oss som jobber med Salma

Salma vant årets sjømat oppdrett kategori i Det Norske Måltid, som ble arrangert i Stavanger fredag 8 januar.– Dette er stort for alle oss som jobber med Salma, sier administrerende direktør i Salma, Trym Eidem Gundersen til kyst.no.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

- I år er det hele 10 år siden vi lanserte den originale sashimilaksen i Norge, og derfor er det ekstra stas å motta en slik anerkjennelse i vårt jubileumsår, sier Gundersen videre.

Les også: Salma og Leiren Laks vant Det Norske Måltid konkurranse

Han sier det er i hovedsak mennesker som foredler Salma, og ikke maskiner.

- Denne prestisjetunge prisen en stor seier for alle som arbeider med produktet hver eneste dag, utdyper han.

Representerer innovasjon

Her er juryens begrunnelse for Årets sjømat oppdrett:

Design, teknologi og produkt gir inntrykk av ypperste kvalitet. Lukter friskt av sjø og har en ren og god smak. Salma representer innovasjon i norsk matproduksjon på en fantastisk måte.

- Hvordan var det å vinne det norske måltid?

- Vi har vært nominert tre ganger tidligere og det var fantastisk å motta denne prestisjetunge prisen, sier administrerende direktør i Salma, Trym Eidem Gundersen til kyst.no.

Han sier det er en anerkjennelse fra en svært kompetent fagjury om at Salma fortsatt holder en unik kvalitet.

- Hvilke tanker hadde du da du stod på scenen og mottok pris?

- Det var en stolthet i forhold til hva vi Bremnes Seashore på Bømlo og Salmon Brands i Oslo, sammen har fått til gjennom et fantastisk team-arbeid, sier direktøren til kyst.no.