John Arne Moen er ny kommunikasjonsdirektør i Åkerblå. Her er han sammen med administrerende direktør Roger Sørensen
John Arne Moen er ny kommunikasjonsdirektør i Åkerblå. Her er han sammen med administrerende direktør Roger Sørensen

Han er ny kommunikasjonsdirektør i Åkerblå

John Arne Moen er ansatt i Åkerblå Group as som direktør for kommunikasjon, marked og samfunn.

Publisert

- Jeg gleder meg stort til å skifte beite og begynne å jobbe for et selskap som hver dag arbeider for å gjøre havhelse for blå sektor og utbygging av fornybar energi mest mulig bærekraftig, sier John Arne Moen i en pressemelding.

Han forteller at han har hatt flere interessante jobbtilbud de siste årene, men at det først var da forespørselen fra Åkerblå kom, at han virkelig følte at dette var noe han måtte vurdere seriøst.

Moen har jobbet i media mesteparten av livet, blant annet som leder på ulike nivåer i Aftenposten gjennom flere år og som redaktør i Nationen. Det er imidlertid som mangeårig redaktør i Trønder-Avisa han er mest kjent i Trøndelag. De siste årene har han vært adm.dir. i Trønder-Avisa og konsernsjef i TA Media, som utgir åtte aviser i landsdelen, foruten at konsernet sammen med Amedia driver næringslivsnettstedet NT24. De siste årene har han også ledet den regjeringsoppnevnte Personvernkommisjonen, som i september i år avsluttet arbeidet ved å overlevere sin NOU til kommunalminister Sigbjørn Gjelsvik.

Moen var dessuten sentral i arbeidet med å etablere Øyrekka folkehøgskole, landets første «blå» folkehøgskole, og er i dag styreleder i skoleselskapet.

- Vi er utrolig stolt av å få med John Arne med på laget, hans kompetanse og leder erfaring vil bidra til å utvikle Åkerblå videre innenfor kommunikasjon, havhelse og bærekraft. John Arne har de rette personlige egenskaper som vi har lett etter når vi skulle ansatte ny leder for kommunikasjon, marked og samfunn. I tillegg har han et stort nettverk i næringslivet regionalt og nasjonalt, og ønsker å være med på å skape vekst og utvikling for Åkerblå. John Arne vil med sin gjennomføringskraft, samarbeidsevner og kompetanse, gjøre en veldig god jobb for næringen og Åkerblå, sier administrerende direktør Roger Sørensen i pressemeldingen.