
Smart markedsføring i NF og Kyst.no
En munter gjeng som utgjør salgsavdelingen i Norsk Fiskeoppdrett hilser alle kunder en god påske med å fortelle om «nye» kyst og alt de har å tilby gamle og nye kunder.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Hør bare:
- Vi har flere annonseplasser, vi kan tilby flere pakkeløsninger med kyst, magasin på papir eller digitalt, og nyhetsbrev, for å nevne noe, sier salgs- og markedsjef Laila Indrebø.
- Ferskeste skudd på stammen i salgsavdelingen er Alex Phan, som nyansatt teamleder og key account manager. Alex kommer fra bank og finansindustri, og har med seg erfaringer og kunnskap som er viktig for våre kunder og for vårt team. Seniorkonsulentene Inger Jo Tellefsen og Heidi Angell Jakobsen kjenner kundene godt etter 12 års erfaring, og Indrebø mener hun leder det hun kaller oppdrettsmediene mest erfarne og dyktigste salgsteam.
Digitale muligheter
Les mer om den nye nettsatsingen til Kyst.no her: Stormskritt mot digitale løsninger
Med ny web-leverandør og nye, og mer moderne løsninger tar nettsiden et stort skritt inn i en mer aktiv og digitalfokusert fremtid.
Lesere av Kyst.no vil møte en side som byr på gode saker, presentert på en leservennlig måte. Det kommer til å bli mer bruk av videoer og podkast. Det tradisjonelle papirmagasinet er også tilgjengelig for abonnentene i digitalt format.
- Annonsekundene får flere muligheter til å velge mellom plattformer og kombinasjoner. Vi vil aktivt bruke sosiale medier for å promotere våre kunder sine annonser, sier Laila Indrebø.
Hun mener at kombinasjonen mellom treffsikre annonser i Norsk Fiskeoppdrett sine medier, kombinert med bruke av sosiale medier vil være til fordel for kundene.
- Populær annonsering er for tiden – content marketing/innholdsmarkedsføring. – og det er ikke dumt. Her kan kunden få sin tekst omtrent som hun vil. Med bilder, med video, med podcast. Ja spør oss, og vi hjelper deg, sier Laila entusiastisk.
Les også: Rekordår på kyst.no
Spesialisering
Salgsjefen viser til flere fordeler som kundene i Norsk Fiskeoppdrett og kyst vil få i tiden fremover.
- For båtomtaler og gratulasjonsannonser vil kundene få tilbud om å ha disse annonsene både i magasinutgavene, digitalt og papir, og på nett. Dette er et samarbeid vi har etablert med vårt fagtidsskriftet Skipsrevyen, som er det viktigste organet for båtomtaler i Norge.
Norsk Fiskeoppdrett og Kyst, som en del av Salmonview Media Group, er den viktigste kanalen for å nå den internasjonale laksenæringen.
- Dette er noe vi kommer til å ha fokus på i årene som kommer. Med magasin og nettside på engelsk og spansk (Chile), gjør det oss til den viktigste medieaktøren i norsk og internasjonal laksenæring, sier Indrebø, og legger til at alle som har et budskap inn mot næringen gjør klokt i å ha oss som førstevalg.
- Ikke minst gjelder dette stillingsmarkedet SalmonJobs, der våre lesere har en genuin interesse av å se hva som rører seg i næringen, og stillingsmarkedet kan godt være en slik katalysator. Du vet kanskje ikke at du ser etter nye utfordringer før du ser de på kyst.no, sier hun med glimt i øye.