Kampanjens første tiltak bestod av lansering av en plakat med nøkkelinformasjon om bransjen. Foto: Daniella Balin, Salmonexpert.

Lanserte ny laksekampanje

Under åpningen av Aquasur i Chile, lanserte Kyst.no søsterselskap Salmonexpert sammen med Cargill Aqua Nutrition og flere andre aktører kampanjen “chilensk laks, en del av alle”.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

«Chilensk laks, en del av alle»-initiativet tar sikte på å fremme økt informasjon om næringen, både hva den betyr for samfunnet og hvilke fotavtrykk den setter. Den forteller blant annet åpnet om bruk av antibiotika, som i Chile i motsetning til Norge faktisk er en utfordring, den forteller om laksens fôreffetkivitet og om hvor mange arbeidsplasser som finnes.

Kampanjens første aktivitet bestod av lansering av en informativ plakat som inneholder flere av disse nøkkeltallene.

Det var ingen ringere enn presidenten i Chiles stedlige representant i regionen, Harry Jürgensen, som stod for den offesielle åpningen og uttalte til Salmonexpert at han er spesielt glad for at kampanjen fremmer både åpenhet og at den samtidig også gir et grunnlag for de ansatte i næringen å være stolt av sitt arbeid.

Redaktør og daglig leder i Salmonexpert, Erich Guerrero, var tydlieg stolt over at fagmediet har fått anlegning til å bidra til denne formidlingen av kunnskap både til de som arnbeider i næringen og til samfunnet ellers.

- Kampanjen tar sikte på å skape en ny informasjonsplattform, et nytt møtested mellom lakseindustrien og samfunnet generelt og samfunnene spesielt, sier han.

Les hele historien HER hos Kyst.no sin søsternettside Salmonexpert.