Camilla Beck Sætre blir ny markedsdirektør i Sjømatrådet. Foto: Sjømatrådet

Ny markedsdirektør i Norges sjømatråd

Camilla Beck Sætre blir ny markedsdirektør i Norges sjømatråd.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Sætre har mer enn 20 års erfaring fra ledende stillinger innen markedsføring, kommunikasjon og produktutvikling, skriver Norges sjømatråd i en pressemelding.

Starter i juni

Hun har jobbet i sjømatnæringen de siste åtte årene, blant annet som markeds- og innovasjonsdirektør i Insula og markedssjef i datterselskapet Lofotprodukt AS. Hun kommer fra stillingen som direktør forkommunikasjon og bærekraft i Insula.

- Jeg ser virkelig frem til å få Camilla på laget. Med hennes solide kompetanse og erfaring både fra markedsføring og kommunikasjon, samt hennes kjennskap til sjømatnæringen, er jeg overbevist om at hun vil bidra sterkt til å videreutvikle Sjømatrådet og vårt markedsføringsarbeid både her hjemme og ute i verden, sier Renate Larsen, administrerende direktør i Norges sjømatråd.

Sætre vil inngå i Sjømatrådets ledergruppe og tiltrer stillingen 1. juni.

- Jeg gleder meg veldig til å jobbe tett med hele sjømatbransjen og dyktige medarbeidere i Sjømatrådet, og markedsføre norsk sjømat både nasjonalt og internasjonalt. Jeg er både stolt og glad for å få muligheten til å jobbe i en av landets viktigste og mest fremtidsrettede næringer, sier Camilla Beck Sætre.

Camilla Beck Sætre er utdannet Siviløkonom med en master fra Norges Handelshøgskole. Hun har i tillegg Executive Master of Management-program i Strategisk ledelse fra Handelshøyskolen BI, Markedskompetanse i sjømatnæringen (NHH) samt lederutdanning gjennom Nord-Norsk Lederutvikling.

Sætre har tidligere i karrieren vært markedssjef og produktsjefi Ringnes, i tillegg til strategisk rådgiver i byrået Strømme Throndsen Design AS.

Hun bor i Oslo, er gift og har tre barn.